Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) s'han anat introduint en tots els àmbits de la nostra vida diària, incloent l'educatiu, i donant lloc a allò que anomenem Societat de la Informació i el Coneixement. L'evolució d'aquestes tecnologies afecta directament al nucli dels processos educatius.
Aspectes positius en el camp educatiu:
- Infinitat de recursos educatius.
- L'alumne s'implica activament, aprendre interactivament és motivador i enriquidor.
- Autoregulació: l'alumne pot veure la seva pròpia puntuació i millorar-la.
- Visualització de la teoria en exemples pràctics, el que es veu es compren i memoritza millor.
- Accessibilitat per les zones rurals.
- Accessibilitat pels disminuïts.
- La immediatesa en la comunicació i l'accés als continguts.
- Ofereix una formació continuada pels adults amb la formació a distància, pels horaris o distàncies no sempre es pot seguir estudiant a no ser que sigui gràcies a aquestes noves tecnologies.
- El llibre digital possiblement resultarà més econòmic que els llibres de paper.
- Les pissarres digitals són molt pràctiques.
Aspectes negatius:
- Problemes de infraestructures de connectivitat (la xarxa no arriba a tot arreu ni funciona a tot arreu correctament).
- Insuficient garantia en fiabilitat de les fonts informatives.
- Pobre oferta editorial i falsa creació de continguts (simple escanejat del que ja existeix).
- Degut al punt anterior: desmotivació de l'alumnat.
- Excés d'informació i d’estímuls.
- Mals usos: excés de distraccions, continguts inapropiats o perillosos, copiar continguts sense treballar-los, etc...
- Perill d’addicció als dispositius i a Internet.
- Perill d'aïllament, Internet pot ampliar-nos el món o pot fer que ens hi tanquem.
- Molts dispositius estan contínuament connectats, per la qual cosa podem perdre privacitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario