sábado, 19 de febrero de 2011

«eduCAT1x1» (2009-2011) R.I.P.

Un article del Sindicat de Professors de Secundària ASPEPC-SPS:
"...Perquè... a veure. Amb independència de la inoportunitat del “regalet” dels portàtils, amb els diners que se'ns havia retallat del sou als docents, el cert és que des del punt de vista didàctic, la incorporació dels ordinadors, en règim de monopoli acadèmic, no és sostenible des de cap altre punt de vista que no sigui el de la fascinació “papanates” per les noves tecnologies, d'altra banda pròpia dels mediocres que mai no arribaran a entendre-les. Fins i tot per aquells que necessiten llançar-se per la finestra a fi de creure's que, efectivament, els cossos cauen, hi havia experiments previs -Estats Units, Suècia...- que desrecomanaven ferventment l`'adopció d'aquest projecte. I en aquest països ho havien fet com s'han de fer les coses, com a expèriència pilot per a veure què passa. Aquí no: per a tothom i a córrer. La casa és gran i ja ho pagarà algú: nosaltres, és clar. Maragall non plus, évidemment.
També algun dia caldrà parlar de certs aspectes tèrbols en l'execució d'aquest projecte «1x1»: per què, per exemple, els ordinadors havien de ser d'una determinada marca i d'un model quan ja n'hi havia al mercat d'altres de més avançats i més bé de preu? O per què els textos digitals provenien, en règim de monopoli, d'una sola empresa -textos, per cert, amb faltes d'ortografia-, o quina no seria la sorpresa que ens emportaríem si es fessin públics alguns dels noms associats a aquesta empresa?
Però això són figues d'un altre paner. Estàvem dient que els països que havien provat experimentalment l'aplicació dels ordinadors a l'aula com a substitutori dels llibres de text ho havien deixat córrer. Però aquí els ignorants tenen un instint de conservació molt acusat. I malgrat que no es refiïn del que deia Newton sobre la caiguda dels cossos i ho hagin de veure amb els seus propis ulls, tampoc són tan idiotes com per a comprovar-ho personalment. Així, en comptes de tirar-se ells per la finestra -ai las! tant de bo!-, prefereixen tirar-hi l'alumnat, l'autèntica víctima de la seva incompètència i la seva irresponsabilitat. Les ratetes de l'experiment. I tots amb ordinador a veure què passa.
La necessitat de conèixer les noves tecnologies és una cosa; que tot s'hagi d'aprendre a través d'aquestes noves tecnologies, n'és una altra de molt diferent..."

No hay comentarios: